Co znamená zkratka SEO (Search Engine Optimization) a k čemu vlastně SEO slouží? Proč nejste vidět na první stránce ve vyhledávačích? Proč je konkurence výš jako vy? Pojďme si to vysvětlit.
SEO neboli česky optimalizace pro vyhledávače je úprava webových stánek pro vyhledávače tak, aby byly lépe dohledatelné v organických výsledcích vyhledávačů, např. Google nebo Seznam.
Cílem optimalizace je dostat web zdarma na první příčky ve vyhledávačích na požadovaná vyhledávací klíčová slova. Kromě placené reklamy Vám nic jiného než SEO nepomůže.
Díky SEO zvýšíte návštěvnost webu z vyhledávačů relevantními návštěvníky. Kvalitním obsahem si zajistíte dlouhodobou návštěvnost zdarma. Pokud budete webové stránky aktualizovat nebo do nich vkládat příspěvky, tak poroste návštěvnost, tím poroste hodnocení stránky v rámci kvalitního obsahu a návštěvnosti a to způsobí růst Vaší stránky na vyšší příčky ve vyhledávačích. Takže sečteno, podtrženo, si zajistíte větší návštěvnost webových stránek, tudíž větší možnost získat zákazníka.
SEO není jen tak zdarma. Platit za něj nemusíte pokud umíte dobře psát, máte čas a hlavně máte v hlavě informace o tom jak fungují vyhledávače. Druhou volbou je někdo, kdo Vám s texty a SEO pomůže. Toto nabízí např. SEO specialista, Copywriter nebo Marketingová agentura. Samozřejmě Vám s tímto můžeme pomoct i my. Nikdo Vám nikdy nemůže slíbit první místa ve vyhledávačích. Je to dlouhá cesta a závisí na tom i růst konkurence na stejná klíčová slova, kdy musíte ještě více zabojovat. Výsledek se vždy dostaví. SEO je základ, který musíte mít, jinak se ztratíte mezi stovky až tisíce výsledků ve vyhledávačích.
Vyhledávače se neustále aktualizují a tím upravují algoritmus pro vyhledávání a podmínky SEO. Úspěchem je prvotní co nejlepší nastavení a následný feedback z Google Analytics a Google Search Console.
Je třeba vědět jestli vyskakujete na správná klíčová slova, nebo zjistit proč nejste vidět a okamžitě na tom zapracovat. Je potřeba sledovat Bounce Rate neboli procentoální míru okamžitého opuštění webových stránek. Pokud budete mít návštěvnost např. 1500 lidí za měsíc, ale Bounce Rate přes 50%, tak Google bude Váš web hodnotit jako nerelevantní vůči vyhledávacímu dotazu a tím bude Vaše stránka padat dolů ve vyhledávačích.
POZOR: Klíčová slova vepsaná ručně do html kódu stránky vyhledávače přehlížejí. Klíčová slova se tvoří z Vašeho obsahu stránky. Tzn. když budete mít v obsahu stránky několikrát zmíněné slovní spojení, např. vánoční poukaz, tak budete vyskakovat ve vyhledávačích na vyšší pozici na dotaz „vánoční poukaz“ nikoliv na název vaší služby. Proto je potřeba SEO pořádně zvážit.
Jak dostat web na vyšší příčky vyhledávačů?
- kvalitní obsah webu, který je relevatní vůči vyhledávacímu dotazu
- dostatek textu na každé unikátní stránce (nepsaná norma říká min. 300 slov)
- klíčové slovo v názvu a popisu stránky pro vyhledávače
- klíčové slovo v prvních 10% obsahu stránky
- hustota klíčových slov v celém stránky
- klíčové slovo v nadpisech a podnadpisech
- klíčové slovo v atributech obrázků
- interní odkazy na vlastní stránky
- používání krátkýh odstavců
- zakomponovat do obsahu obrázky a videa
- zvyšování organické návštěvnosti webu, např. o 5% měsíčně
- co nejnižší míru opuštění webu – Bounce Rate
- průměrný počet stránek na návštěvu
- čas trvání návštěvy webu
- chyby stránek (smazané stránky, neexistující odkazy atd.)
- více stránek s obsahem pro různá klíčová slova stejného významu
- splněné cíle, konverze (odeslání formuláře, kontaktování, komentování atd.)
Jak se SEO dělá?
- Analýza klíčových slov: je třeba zjistit na co se chcete zaměřit, jak lidé tuto službu nebo produkt vyhledávají a jaká je vyhledavatelnost klíčových slov. Nikdy sami nemůžete vědět jakým způsobem lidi danou službu či produkt vyhledávají, tohle neví ani člověk z oboru. Vždy je potřeba analytika klíčoých slov.
- Sestavení webových stránek nebo úprava stávajícího webu v rámci daného zaměření a přizpůsobitelnost v rámci SEO a dosažení stanovených cílů (např. kontaktování, odeslání formuláře, objednání atd.)
- Název webu, popis webu
- Příprava obsáhlého a kvalitního obsahu, počet relevatních a hodnotných klíčových stránek, sestavení textů, pečlivý výběr obrázků a jejich popis.
- Sestavení SEO pro vyhledávače a sociální sítě. Nadpis a popis stránky včetně náhledového obrázku. Tím upravíte danou informaci, kterou ve výsledcích hledání zobrazí Google, Seznam nebo jiný vyhledávač.
- Zaindexování webu do Google a Seznam.
- Sledování Google Analytics a Google Search Console
- Následná analytika a další úpravy až ke spokojenosti viditelného úspěchu.
Byl pro Vás tento článek užitečný? Budu rád když zanecháte zmínku v komentářích a pokud uvažujete o Vaší situaci, tak mě neváhejte kontaktovat pro Audit Vaší online situace nebo pro případnou spolupráci a pomoc Vám vybudovat úspěch Vaší značky.